Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Doubleclicks vd slutar efter fusion

Publicerad: 28 Januari 2002, 14:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Affären mellan säljnätverken Adlink och Doubleclick är i hamn. Vd för det fusionerade företaget blir Adlinks vd Niclas Hallstedt. Doubleclicks vd Ola Heffler lämnar företaget.


- Jag beslutade för ett tag sedan att inte gå vidare med Adlink. Vi hade en del meningsskiljaktigheter om hur vissa saker ska drivas vidare och av respekt för alla inblandade kan jag inte driva det vidare, säger han.

I affären blir flera anställda övertaliga. Hur många av de totalt 24 anställda, 11 på Adlink och 13 på Doubleclick, som får gå är inte klart ännu.

- Inom en vecka vet vi mer om hur den nya organisationen ska se ut, säger Niclas Hallstedt.

Säljnätverket Adlink har alltså köpt Doubleclicks Europeiska mediedivision för knappt 300 miljoner kronor. Doubleclicks mediedivision försvinner i Europa och verksamheten fortsätter under Adlinks flagg. Däremot fortsätter Doubleclick med försäljning av annonshanteringssystemet Dart, bland annat.

Adlink, vars verksamhet är koncentrerad till Europa, kommer också att jobba med Doubleclicks nätverk i andra delar av världen. Antalet sajter i nätverket efter fusionen är inte klart.

- Vi ska göra ett optimalt nätverk för våra annonsörer och sajter, hur det kommer att se ut är inte klart, säger Ola Heffler, vd Doubleclick.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.