Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Doubleclick lägger ned i Finland

Publicerad: 6 Mars 2001, 13:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Annonsnätverket Doubleclick lägger ned i Finland. Orsak är bristande sajtutbud och vikande annonsmarknad.


Idag tog Doubleclick det formella beslutet av nedläggning av det åtta man

starka kontoret.

- Den finska marknaden har utvecklats otroligt mycket sämre än vad vi räknat

med när vi drog igång kontoret för tre år sedan, säger Göran Arvinius, nordisk

vd för Doubleclick.

Finland har inte alls haft samma utveckling som Sverige när det gäller

explosionen av sajter.

- Det är i stort sett bara de stora mediehusen som startat sajter i Finland

vilket har gjort utbudet väldigt litet, säger Göran Arvinius.

Medieköp på finska sajter sker från och med nu från Sverigekontoret. Även

annonsnätverken Adpepper, Netpool och 24/7 finns etablerade i Finland.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.