Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DNG startar kundtidningsbolag

Publicerad: 2 Juni 2000, 05:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

Kommunikationsföretaget Dial Nxt Group, DNG, startar ett eget bolag för kundtidningsproduktion, DNG Format. Det är enligt vd Lars Jansson ökad efterfrågan som gör att företaget lägger kundtidningarna i ett eget bolag.


- Efterfrågan ökar och marknaden växer. Därför är det naturligt att vi tar det

här steget, säger han.

Lars Jansson vill inte jämföra DNG Format med andra kundtidningsföretag som

Åkesson & Curry, Magazine eller Spoon.

- Vi kan göra tidningen till en starkare och unikare produkt i företagen i och

med att det inom DNG finns företag som sköter de andra

kommunikationsdiciplinerna för företagen.

Även företag som inte har övrig kommunikation utlagd på DNG är välkomna att

anlita DNG Format.

- Eftersom vi är så nya kan jag inte nämna några kunder. Men jag vill se till

att vi har bra kvalitet på kunder. De måste inse vikten av att som företag

kommunicera på samma sätt oavsett vilket medium man väljer.

DNG Format startar innan sommaren. Om ett år hoppas Lars Jansson på en

omsättning på tio miljoner kronor.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.