Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DNG köper SDM

Publicerad: 30 Juni 2000, 11:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

Kommunikationskoncernen Dial Next Group köper dr och crm-företaget SDM. På SDMs kundlista som nu hamnar under DNG finns bland annat SCA, Procter & Gamble, L'Oreal och Mc Donalds.


SDM ska ingå i DNGs crm-byrå DNG Interaction som då öppnar upp i Göteborg och i

DNG Interaction OY i Finland.

- Det här förstärker vår kompetens inom riktad kommunikation samtidigt som vi

får in ett nytt kundsegment, livsmedelsindustrin, säger Lars Andersson, vd och

koncernchef på DNG.

DNG Interaction är koncernens största dotterbolag med runt 100 medarbetare. SDM

har idag 17 medarbetare. DNG räknar med att uppköpet kommer att tillföra en

omsättning på cirka 40 miljoner kronor i inledningsskedet. SDMs vd Ted

Jacobsson ska nu verka som seniorkonsult i Interaction.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.