Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

DN varvar upp för Reklamcupen

Publicerad: 5 maj 2009, 11:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Specialdesignade byråtröjor, försnack med fotbollskommentatorn Pontus Kåmark och en reklamkampanj signerad Tackolov. Det är receptet för att få igång snacket för årets upplaga av DN:s reklamtävling, Reklamcupen.


Den 12 juni är sista anmälningsdag för tävlande byråer och den 24 juni startar sjävla tävlingen. Garbergs är regerande mästare efter att ha sopat hem hela cupen förra året med en kampanj för Glocalnet.

- Totalt fick vi in 35 bidrag förra året vilket är rekord. Tyvärr var vi tvungna att begränsa oss till 32 bidrag, på grund av tävlings upplägg med cup-system, säger Kristofer Dalin, projektledare för Reklamcupen.

Förra året delade DN, till de tävlande byråerna, ut specialdesignade supporterhalsdukar med byråernas namn på. I år byts halsdukarna ut mot specialdesignade matchtröjor istället.

- Vi håller på att dela ut dem just nu faktiskt. Sedan har vi speciella domartröjor till jurymedlemmarna och en mer generell Reklamcup-tröja.

Nytt för i år är att fotbollskommentatorn Pontus Kåmark, tillsammans med Daniel Kristiansson försnackar om matcherna på DN.se. Ta en titt här.

- Det är kul. Man kommer i rätt stämning när man tittar på en timmes försnack där man vänder ut och in på matchen, säger Kristofer Dalin.

Reklambyrå för Reklamcupen är Tackolov.

I juryn sitter:

Henrik Stangel, annonsdirektör DN; Hanna Björk, copywriter Åkestam Holst; Mattias Dahlkvist, ad Garbergs; Ulf Eriksson, copywriter Hilanders Malmö; Fredrik Simonsson, ad DDB; Helena Svärd, ad ANR.BBDO Gbg; Annika Wink, marknads- och informationschef DN.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.