Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

DN:s kampanjmiss – utlovar rapportering från nyvalet

Publicerad: 16 Januari 2015, 05:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

I sin nya prenumerationskampanj önskar Dagens Nyheter sina läsare gott nytt år – och ger löfte om rapportering, analys och debatt inför det nu inställda nyvalet.


Ämnen i artikeln:

Peter WolodarskiDagens Nyheter

I ett dr-utskick som gick ut i dagarna till före detta DN-prenumeranter gör morgontidningen flera starka associationer till det inställda nyvalet. På utskickets framsida syns en bild på en vallokal, komplett med skärmar och röstglada medborgare. Under bilden återfinns texten: " Gör rätt val!".

– Vi har vår tryckprocess och gör våra kampanjer långt i förväg. Det är därför det blev så här, berättar Niclas Ljunggren, dr-ansvarig på Dagens Nyheter för Dagens Media.

Inuti brevet uppmanar chefredaktören Peter Wolodarski gamla prenumeranter att återvända till tidningen. Han skriver:

" Till att börja med vill jag passa på att önska ett gott nytt år - ett år som kommer att bli väldigt spännande på många sätt och vis. Inför det omdiskuterade nyvalet i mars kommer vi att rapportera, analysera och debattera mer än någonsin. Allt för att ge våra läsare intressant och allmänbildande läsning" .

På utskickets baksida avslutas informationen med orden: " Till dig som vill veta mer än andra".

Niclas Ljunggren ser inte humorn i det inträffade.

– Jag vet inte om det är så roligt, alla medier har samma flöden vad gäller tryckssaker. Det är sådant vi inte kan påverka, säger han.

Hur många som mottagit utskicken, och i vilka geografiska områden, vill Niclas Ljunggren inte avslöja på grund av konkurrensskäl.

Se hela utskicket i bilderna till höger.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev