Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DN permanentar resultatgarantin - och sponsrar AEA

Publicerad: 15 November 1999, 09:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Dagens Nyheter fortsätter med resultatgaranti för sina annonsörer. Inom två veckor kommer morgontidningen att presentera utformningen av garantipaketen som troligen blir gällande under lågsäsonger.


Just nu förs slutdiskussionerna om de resultatinriktade kampanjerna som

planeras för nästa år.

- Det finns en möjlighet att det blir en permanent lösning. Men vi kommer inte

att ersätta prislistan med effektgaranti. Det är en oerhörd administration att

hantera sådana här saker, under sommaren hade vi daglig kommunikation med de

kunder som gick in i det här, säger Olof Källgren, marknadsansvarig på Dagens

Nyheters annonsavdelning.

Planerna är att införa fasta perioder under året då resultatgaranti ska gälla.

- Det är inte bestämt än när de perioderna ska ligga, men det blir troligen

under lågsäsonger, säger Olof Källgren.

Dagens Nyheter är dessutom lämpligt nog huvudsponsor för AEA, Advertising

Effectiveness Awards som nästa år arrangeras för andra gången i Sverige.

- Yttersta syftet för oss att vara huvudsponsor är att påvisa att reklam är en

lönsam investering. Det är viktigt att de här frågorna kommer upp på bordet och

den här tävlingen ligger i linje med hur vi vill diskutera ämnet.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.