Gå direkt till textinnehållet

DN-mobilen ökade trafiken med 40 procent

Från slutet av december till och med januari ökade trafiken på Dagens Nyheters mobilsajt med 40 procent jämfört med året innan.

DN lanserade i mitten av december en mobiltelefon med en särskilt knapp som tar användarna direkt till tidningens mobilsajt där de kan surfa gratis.

- Ökningen kommer i samband med lanseringen. Vi har fått positiv respons över hela världen, ett 60-tal länder har skrivit om lanseringen. Det är en smart lösning för att på ett enkelt sätt följa nyheterna, säger Johan Othelius, privatmarknadschef på DN.

DN-mobilen är ett samarbete med Telenor. Mobilen kunde enbart köpas via operatörens sajt av DNs prenumeranter. Enligt Johan Othelius låg mobilen bland topp tre på Telenors försäljningslista under kampanjperioden.

- Jag kan inte lämna några exakta siffror, men mobilen har sålts över hela landet. Det här är ett tecken på att mobilt internet verkligen tar fart nu. Folk fortsätter att läsa papperstidningen och nätet ökar, men här ser vi den kraftigaste ökningen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2008-02-05 07.11Uppdaterad 2015-12-06 16.57

Dela artikeln: