Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DN-mobilen ökade trafiken med 40 procent

Publicerad: 5 Februari 2008, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Från slutet av december till och med januari ökade trafiken på Dagens Nyheters mobilsajt med 40 procent jämfört med året innan.


DN lanserade i mitten av december en mobiltelefon med en särskilt knapp som tar användarna direkt till tidningens mobilsajt där de kan surfa gratis.

- Ökningen kommer i samband med lanseringen. Vi har fått positiv respons över hela världen, ett 60-tal länder har skrivit om lanseringen. Det är en smart lösning för att på ett enkelt sätt följa nyheterna, säger Johan Othelius, privatmarknadschef på DN.

DN-mobilen är ett samarbete med Telenor. Mobilen kunde enbart köpas via operatörens sajt av DNs prenumeranter. Enligt Johan Othelius låg mobilen bland topp tre på Telenors försäljningslista under kampanjperioden.

- Jag kan inte lämna några exakta siffror, men mobilen har sålts över hela landet. Det här är ett tecken på att mobilt internet verkligen tar fart nu. Folk fortsätter att läsa papperstidningen och nätet ökar, men här ser vi den kraftigaste ökningen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.