Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DN höjer priserna

Publicerad: 9 November 2001, 12:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

I går kväll höll DN påkostat gåsagille för elfte året i rad för cheferna och ägarna på reklambyråerna och mediebyråerna. Samtidigt höjer tidningen annonspriserna med i snitt 2,7 procent.


Prishöjningarna träder i kraft i januari för 2002.

- Vi höjer för att kompensera för inflationsprognosen som ligger på 3,1 procent

och ökade kostnader för bland annat distribution, papper och tryck, säger Urban

Hilding, försäljningsdirektör på Dagens Nyheter.

Han tycker ändå att Dagens Nyheter har låga kontaktkostnader.

- Svenska Dagbladet får lämna 55 procent i rabatt för att komma ner i våra

kontaktkostnader i Stockholm.

Dagens Nyheters prishöjningar drabbar olika delar av tidningen.

- Vi höjer där efterfrågan är störst och sänker priset för andra delar i

tidningen. Det varierar rätt friskt.

Det är framförallt A-delen, begära placeringar och omslagsplaceringar som blir

dyrare i Dagens Nyheter från och med nästa år.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.