Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Djudic fixar Playstation 3s lanseringsparty

Publicerad: 21 februari 2007, 08:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Taste PR och festfixaren Marianne Djudic vann pitchen om Sonys pr-party för den nya konsolen Playstation 3. Tre byråer tävlade om uppdraget.


Taste PR har tidigare gjort pr för Playstation Portable och Singstar och dess evenemang. Nu ska byrån hålla i partyt för Playstation 3 torsdagen den 22 mars, samt all pr kring festen.

Uppdragsgivaren är Egmont-ägda Nordisk Film, som är distributör av Playstation i Norden.

- Vi har tittat på ett flertal olika leverantörer och samarbetspartners till festen. Vi föll för det förslag som vi fick från Taste PR. Vi känner oss säkra på att de levererar utifrån de värden vi vill ha ut, säger Erik Grohman, marknadschef på Nordisk Film.

- Jätteroligt att de valde oss. Vi har jobbat med Playstation tidigare, och det är en rolig produkt att jobba med, säger Marianne Djudic på Taste PR.

Marianne Djudic vill inte uppge vilka andra byråer som tävlade om uppdraget, men enligt vad Dagens Media erfar deltog PS Communication och So Blue i pitchen.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.