Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DiTVs Idol-reklam stoppas

Publicerad: 23 Maj 2008, 13:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Storåkers McCanns rekryteringskampanj för DiTV är för lik TV4s Idol-manér. Nu stoppas kampanjen.


DiTVs rekryteringskampanj har bland annat gått i Dagens Industri, Resumé och Dagens Media. Dagens Industris vd Martin Ahrend bekräftar att TV4 har synpunkter på kampanjen.

- TV4 tycker att vår annons ligger för nära deras sätt att marknadsföra Idol. Diskussioner pågår och nu har vi på eget bevåg stoppat kampanjen.

Kommer ni ändra reklamen?

- Det är inte säkert att kampanjen fortsätter. Det är en rekryteringskampanj och vi har redan fått in ofantligt många ansökningar, så rekryteringsbehovet är inte akut längre.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.