Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dist kampanjar för pinsam sajt

Publicerad: 20 November 2008, 13:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

I dagarna lanserades sajten Umo.se, där unga mellan 13 och 25 kan ställa pinsamma frågor om sex. Nu kickar Dist igång lanseringskampanjen. <b>Se lanseringsfilmen på Dagensmedia.se</b>


På sajten Umo.se kan ungdomar få gratis rådgivning om sex, droger och om kroppen. Sajten lanserades på Lava i Stockholm i närvaro av socialminister Göran Hägglund och jämställdhetsminister Nyamko Sabuni. Det är också dessa två departement som ligger bakom sajten, via Sjukvårdsrådgivningen.

Dist och Carat rullar nu ut en lanseringskampanj, som riktar sig mot ungdomar mellan 13 och 25 år. Syftet är att sätta varumärket umo.se på kartan, samt att driva trafik till sajten. Kampanjen rullar på sajter som Bilddagboken, Qx och Msn. Inom kort annonserar man också i lokaltrafiken i Stockholm, Göteborg och Malmö, då unga människor uppmanas att ladda ned filmer till mobilen och sprida dem vidare. Dessutom hoppas man att filmerna sprids viralt via framför allt Youtube.

Samtliga ungdomsmottagningar och högstadie- och gymnasieskolor har dessutom fått vykort från Dist och Sjukvårdsrådgivningen. De kommer också att göra aktiviteter tillsammans med Playahead. Kampanjtemat är "Alla undrar. Vad undrar du?"

Reklambyrå: DistPr: DistMediebyrå: CaratProduktionsbolag: Patrik&Daniel

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.