Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Discovery tar över TV.nu

Publicerad: 28 Augusti 2008, 07:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

I kväll tar Discovery över Schibsteds tv-sajt TV.nu. Det är den första takeovern som TV.nu säljer.


Discoverys annons Ikväll klockan 20.00-22.00 kläs TV.nu in av en gigantisk Discovery-annons.

Ingen ska få missa att Discovery drar igång den nya säsongen av programmet Extrem överlevnad.

- Vi har tidigare tagit upp annonsformaten som ett L tidigare. Men vi har aldrig varit med om att någon har bett om det här tidigare, säger Jessica Bjurström, försäljningschef på TV.nu.

TV.nu, som har cirka 530.000 unika besökare i veckan, har som mest trafik på sajten klockan 20.00-22.00. Discoverys annons släcks ner när Extrem överlevnad börjar klockan 22.00.

Jessica Bjurström vill inte uppge vad takeovern kostar.

- Men det är klart att vi lägger på ett pris på det här, säger hon.

Arbetsgrupp:Discovery: Mathias LidénBizkit: Björn HolmbergWisely: Rickard LundbergTV.nu: Marcus Björklund och Mattias Hosio

TV.nu omsätter 1-1,5 miljoner kronor i månaden.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.