Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Discovery Science med ny kostym och tablå

Publicerad: 1 April 2008, 13:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

Discovery Science var en av vinnarna förra veckan när kanalen fick tillstånd att sända i det digitala marknätet. I dag relanseras kanalen i Europa och Mellanöstern med ett nytt utseende och en uppdaterad tablå.


- Discovery Science har stått lite still i utvecklingen och vi har länge haft planer på att relansera kanalen. Men det har tagit tid att hitta de riktigt bra produkterna och programmen som behövs för en lyckad kanalrelansering, säger Jan Andreassen, vice president och nordisk chef för Discovery Network.

Kanalen får ett nytt utseende med "Question Everything" som slogan. Den nya logotypen har gjorts internt. Årets premiärer har fördubblats och programmen ska helt fokusera på vetenskap och teknologi.

- Vi har sett ett växande intresse för vetenskap och teknologi i kanalens kärnmålgrupp; unga män. Därför vill vi skapa en uppdaterad och relevant profil för kanalen. Vi vill inspirera tittarna med ett snabbt, informativt och underhållande innehåll som undersöker hur vetenskap och teknik påverkar vår vardag, säger Jan Andreassen.

Discovery Science ökar antalet programtimmar och i apriltablån syns bland annat de nya serierna Download: Historien om Internet, Världens coolaste prylar och Eco-Tech.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.