Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Discovery lierar sig med båttillverkare

Publicerad: 28 Februari 2008, 09:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

Discovery tar ett nytt grepp i sin marknadsföring och visar i helgen upp sig på Allt för sjön-mässan i Stockholm.


Tillsammans med båttillverkaren Brunswick Marine ska tv-kanalen skapa uppmärksamhet på mässan. Syftet är att marknadsföra kanalen och specifikt programmen om hav, fiske och båtliv, som Hummerfiske: farligt hav, och Dödlig fångst.

- Det här är ett sätt för oss att nå en del av vår huvudmålgrupp som är män 25-39 år. Vi har inte gjort något liknande i Sverige förut, men det är något vi har testat i Danmark och Norge, säger Kim Olesen, försäljningschef och vice vd på Discovery Networks Nordic.

Han fortsätter:

- Det här är en unik möjlighet för oss att skapa uppmärksamhet i en annorlunda miljö och bli mer synliga.

Discovery och Brunswick Marine ska även göra andra aktiviteter tillsammans under året.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.