Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Discovery i kampanjdrajv för systerkanalerna

Publicerad: 4 November 2008, 13:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Discovery vill öka tittandet på sina systerkanaler. Därför drar de igång temaveckan Space Week på Discovery Science och tävlingen Discovery World Experience på Discovery World.


Discovery har tidigare jobbat med temaveckor av samma slag som Spaceweek, som startar fredag den 7 november. Förra året ökade Discovery sin rating betänkligt med temaveckan Evil Week. Kalle Dixelius, tf pr-chef på Dicovery tror på en likartad utveckling för Discovery Science.

- När man gör saker så händer saker, så är det. Nu har vi samlat ihop ett gäng riktigt bra program med rymdtema som vi tror ska gå hem hos tittarna, säger han.

Initiativet är ett första steg i Discoverys strävan att öka tittandet på nischkanalerna. I samma andetag slår Discovery ett slag också för Discovery World, med en tävling där tittarna kan vinna sin drömresa.

kampanjsajten får användaren klicka på sju punkter på en världskarta. Efter varje klick visas en trailer för någon av Discovery Worlds produktioner. Efter att ha gått igenom de sju punkterna, ä det fritt fram att delta i tävlingen genom att med 25 ord beskriva sin drömresa.

- Vi har fler aktiviteter på gång framöver men det är lite för tidigt att prata om dem nu, säger Kalle Dixelius.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.