Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DIs nya reklamreporter: "Jag kan branschen ganska dåligt"

Publicerad: 11 Januari 2007, 12:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Det blir Ola Hellblom som tar över reklamreporterjobbet på Dagens Industri efter Karin Jansson som sagt upp sitt kontrakt och slutar i februari.


Ola Hellblom har arbetat för Dagens Industri sedan 1988 då han började som stringer i Köpenhamn. Idag omfattar hans bevakningsområden politik samt bygg- och fastighetsbranschen, som han även fortsättningsvis kan komma att bevaka.

Hur väl kan du reklambranschen?

- Ganska dåligt måste jag nog säga. Men nu jag ska läsa in mig under den kommande månaden och sedan handlar det om att bygga upp ett nätverk, säger Ola Hellblom. Jag tror inte att branschen är mer komplex än någon annan.

Kommer vi få se någon förändring i bevakningen av branschen?

- Till skillnad från hur rapporteringen sett ut hittills kommer jag att lägga fokus på köparsidan och prata med marknadscheferna snarare är reklambyråerna. Men det är nog lätt hänt att man hamnar i knäet på reklambyråerna ändå.

Vad skulle ditt drömknäck vara?

- Det vet jag inte. Jag kommer nog att skriva en hel del om varumärkesstrategier.

Erik Juhlin

markus.jacobsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.