Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DIs lördagsmagasin ska locka märkesannonsörer

Publicerad: 12 Juni 2002, 09:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Den 21 september blir det premiär för Dagens Industris lördagsmagasin. Förebilden är Financial Times "How to spend it".


Som Dagens Media berättade i förra veckan ska Dagens Industri, DI, göra om DI Lördag till ett fristående exklusivt magasin i syfte att locka tunga varumärkesannonsörer och att få fler helgläsare.

-Vi kommer att trycka på ett glättat papper i tabloidformat. Bilagan blir 270 millimeter bred och 375 millimeter hög, säger DI Lördags redaktör, Birger Marklund.

Via satsningen hoppas DI att tidningen ska öka sin attraktionskraft hos exklusiva varumärkesproducenter.

-Det finns annonsörer som vill synas i den här miljön och DIs läsare är köpstarka, säger Birger Marklund.

Normalformatet blir 24 sidor, men antalet sidor kommer att styras av annonsingången. Bilagan kommer att distribueras till samtliga DIs prenumeranter, instoppad i den vanliga rosa lördagstidningen. Färgen på bilagan kommer att avvika från den gängse.

-Det blir en vit DI-tidning, säger Birger Marklund.

Innehållet blir featurebetonat, men bilagan kommer också att rymma tyngre journalistik i form av olika granskningar och kartläggningar.

Henrik Kindwall

henrikk@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.