Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Direktreklam till 150 000 ska sälja Smart

Publicerad: 1 Februari 2001, 09:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Privata Affärers nya ekonomitidning Smart kommer med sitt första nummer den 1 mars. Imorgon, fredag, får 150.000 personer i åldrarna 20-35 ett kampanjerbjudande i sina brevlådor.


Privata Affärer vill nå ut till en yngre målgrupp. Det var därför tidningen i

slutet av förra året beslutade att starta Smart. Tidningen ska skriva om

privatekonomi för unga.

- Vi ska skriva om privatekonomiska problem för unga som är i början av sin

ekonomiska karriär, säger Lisa Andersson, marknadsansvarig på Smart.

Annonser ska säljas av samma säljgrupp som arbetar med Privata Affärer. En

helsidesannons i färg kostar 29.400 kronor.

- Det känns mycket bra att ha fått Privata Affärers-säljteam. Köparna har

förtroende för dem, vilket vi kommer att tjäna på, säger Lisa Andersson.

Tidningen, som ska komma med tio nummer per år och ha samma format som Privata

Affärer, marknadsförs med början imorgon då 150.000 personer får ett erbjudande

via direktreklam.

Majoriteten får ett erbjudande som innebär att de får fem nummer och betalar

19,50 kronor per tidning. I erbjudandet ingår också en cdromskiva. Dessutom får

tre grupper med 10.000 personer i varje olika typer av testerbjudanden.

Ordinarie prenumerationspris blir 349 kronor för tio nummer. Lösnummerpriset

hamnar på 39 kronor.

Smart har fyra anställda. Förutom Lisa Andersson även chefredaktören Martin

Kreuger, reportern Jeanette Neij och Kaisa Rosquist som är traffic. Dessutom

ska en layoutare anställas.

Lisa Andersson flaggar för ett visst redaktionellt samarbete med Privata

Affärer.

- Ja, ett visst samarbete lär det bli. Tidningen har en unik kunskap, säger hon.

Det kan till exempel bli så att Privata Affärers reportrar skriver analyser för

Smart som är inriktade på målgruppens privatekonomiska problem.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.