Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Diino marknadsför ny funktion

Publicerad: 1 mars 2007, 10:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Genom två nya samarbetsavtal och sökordsoptimering ska internetföretaget Diino vinna marknadsandelar. Sedan väntar en större kampanj.


Diinos tjänst går i korthet ut på att tillhandahålla en hårddisk på nätet, där kunderna kan lägga information från sin egen dator. Den kan sedan kommas åt från vilken dator som helst i världen, och även delas med andra.

De flesta privatkunder använder tjänsten för sina fotografier, som på så sätt kan delas med släkt och vänner.

- Våra kunder har efterfrågat möjligheten att framkalla bilderna. Tack vare att vi nu ingår samarbete med Pixdiscount, som är Europas ledande online-framkallningsföretag, och integrerar systemen kan vi från den 14 mars uppfylla deras önskemål, säger Marcus Hartwall, försäljningschef på Diino.

Vad vinner Pixdiscount på samarbetet?

- Eftersom vi länkar till dem drar vi trafik från Sverige till deras sajt, och de är inte så etablerade här ännu. För dem är det ett sätt att ta nya marknadsandelar.

Initialt kommer den nya, heltäckande tjänsten att marknadsföras på nätet. Förutom banners på de egna företagens sajter satsar Diino och Pixdiscount på sökordsoptimering via Google.

Riktade utskick till företagens kunder planeras också. Som ett led i marknadsföringen erbjuds dessa 50 gratis bilder.

- Därefter utvärderar vi hur det gått. Går det bra så kör Pixdiscount en större, global kampanj för att lansera tjänsten, bland annat i tv.

Diino strävar efter att kunna erbjuda kunderna hela kedjan, från kameraköp till framkallning, där den egna verksamheten befinner sig i mitten. Därför drar företaget den 15 april även igång en kampanj i samarbete med distributören Carl Lamm som riktar sig till köpare av Rikoh-kameror.

Som pr-byrå anlitar Diino Medial och som reklambyrå Lupo Design.

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.