Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Digitalt annonspaket för flygresenärer

Publicerad: 27 Augusti 1999, 12:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Green Media Group får ensamrätt på försäljningen av Airport Evolution, den digitala affischtavlan på Arlanda. Detta fastställdes i ett avtal mellan LFV Airport Media och GMG, som sedan tidigare har försäljningsrätt av reklamplatser på norska flygplatser.


Den digitala affischen finns idag på runt femtio platser i Arlandas terminaler.

När snabbtåget Arlanda Express drar igång i höst ska tavlorna också finnas på

perronger och i tåguppgångar, och innan året är slut ska ytterligare att antal

svenska flygplatser använda sig av tavlorna. För annonsörerna innebär avtalet

paketlösningar som tillhandahålls från en och samma leverantör.

- Annonsörerna når affärsresenärerna från Stockholm central till gaten genom en

enda kontakt, säger Johan Bergström, VD på GMG.

De digitala tavlorna på Arlanda står redan till försäljning nu och Arlanda

Express beräknar en start i november. Enligt Johan Bergström har redan flera

annonsörer bokat plats.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.