Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Diego strödde pengaromkring sig på Berns

Publicerad: 21 Maj 2008, 14:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Vid ett seminarium om gerillamarknadsföring på Berns i dag delade tidningen Diego ut pengar för att locka fler prenumeranter.


Diegos gerillareklam. Diego och gerillabyrån Miami delade ut dollarsedlar med klistermärken på till deltagarna på seminariet, som arrangerades av Stockholm School of Entrepreneurship.

- Deltagarna på seminariet var unga entreprenörer, och det är dem Diego vänder sig till, säger Gustaf Rydelius på Miami.

Aktiviteten var också ett önskemål från arrangören, som ville ge deltagarna ett exempel på hur gerillamarknadsföring kan gå till. Både Miami och Diegos chefredaktör Kristofer Steneberg deltog på seminariet. Miami gav råd om vad ett företag som använder gerillamarknadsföring för fundera över.

- Det är viktigt att hålla koll på juridiken, så att man är medveten om vilka risker man löper om man tänker bryta mot reglerna.

På vilket sätt är det gerilla att dela ut pengar till deltagarna på ett seminarium?

- Det är ett nytt sätt att förmedla information på. Förmodligen tar deltagarna med sig pengarna hem och bär med sig som ett minne, vilket stärker Diego som varumärke. Det handlar om att möta kunderna på oväntade sätt.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.