Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Dialect kör gerilla

Publicerad: 22 maj 2009, 04:32
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Dialect fortsätter att trycka på reklamgasen, trots lågkonjunkturen. Om ett par veckor drar kedjans första gerillareklam igång och i dagarna startade årets andra tv-kampanj. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Dialect och reklambyrån Abby Norm spinner vidare på konceptet "Vi förenklar ditt arbetsliv". Den här gången har Johnny flyttat in på Facebook och Twitter och i juni är det dags för en gerillakampanj med låtsasdatorer i tre svenska städer.

- Kampanjtemat är att Dialect gör det enklare att jobba på distans i sommar, så varför inte flytta ut produkterna till sköna distansjobb-platser, säger Andreas Morne, kundansvarig och vd på Abby Norm.

Arbetsgrupp Abby Norm: Andreas Morne, kundansvarig; Petra Käll, operativ projektledare; Petrus Dahlin, ad; Håkan Nyberg, copy; Helena Lonaeus, grafisk formgivare.Produktion: Dialect inhouseMediebyrå: Initiative Universal Media

Läs mer i det senaste numret av Dagens Media, nr 10 2009.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.