Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dial och Nxt bildar kommunikationsjätten DNG

Publicerad: 7 Februari 2000, 12:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Måndagen den 13 februari börjar lanseringen av kommunikationskoncernen DNG. Koncernen bygger på företag som Dial Group, Nxt och Avancera, som tillsammans omsatte över 200 miljoner kronor under 1999.


Den nybildade koncernen ska klara research, digital kommunikation, event, CRM

(kundrelationer) butik, formgivning och reklamproduktion.

- Det är en kunddriven utveckling. Kunderna är trötta på att shoppa på stan,

säger Lars Andersson, VD för DNG.

Företaget har idag 170 anställda och de ingående delarna omsätter över 200

miljoner kronor för 1999. Lars Andersson, räknar med att öka med 20 procent

både vad det gäller personal och försäljning under år 2000. Viktigast i

koncernen är CRM-delen som kommer att stå för 40 procent av omsättningen.

CRM-delen ska också lanseras under ett nytt, ännu hemligt namn.

Event, digital kommunikation och butik, står för vardera 10-15 procent av

omsättningen.

- Under detta år ska vi fortsätta att sätta vår plattform i Sverige. Nästa år

sätter vi upp tvillingorganisationer i hela Norden, säger Lars Andersson.

Koncernens viktigaste kunder är idag Bonnier, Siemens Telecom, Fritidsresor och

Vattenfall.

DNG står på SBI-listans väntelista genom en manöver där företaget Corona

Petroleum förvärvades av Dial Group.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.