Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

DI skrotar Diego

Publicerad: 13 Oktober 2008, 07:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:38

Dagens Media kan berätta att Dagens Industri lägger ned sitt månadsmagasin Diego nästa år. Enligt DIs vd Gunilla Herlitz är anledningen till nedläggningen den vikande annonskonjunkturen.


I slutet av 2006 valde Dagens Industri att lägga in sitt månadsmagasin Diego i huvudtidningen. Därmed ökade upplagan från 30.000 till 130.000 ex.

Diegos första nummer, som utkom 2005. För att klara distributionen, som kräver vikning, minskade tidningen sidantal och gick upp något i format. Men nu skrotas alltså Diego helt.

- Ja, det stämmer, säger Gunilla Herlitz.

Varför?

- Anledningen är att annonsförsäljningen inte har varit tillfredställande. Samtidigt gör den vikande annonskonjunkturen knappast saken bättre.

Fyra personer jobbar i dag med Diego. Alla ska fortsätta på Dagens Industri, enligt Gunilla Herlitz.

Diego kommer att utkomma med ytterligare två utgåvor.

Dagens Media har varit i kontakt med redaktören Kristofer Steneberg. Han hänvisar alla frågor till Gunilla Herlitz.

- Beslutet är ledningens och jag har full respekt och förståelse för det, säger han.

Ska du vara kvar på DI?

- Jag har inga andra planer.

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev