Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

DI skrotar Diego

Dagens Media kan berätta att Dagens Industri lägger ned sitt månadsmagasin Diego nästa år. Enligt DIs vd Gunilla Herlitz är anledningen till nedläggningen den vikande annonskonjunkturen.

Martin Schori


Publicerad: 13 Oktober 2008, 07:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 16:38

I slutet av 2006 valde Dagens Industri att lägga in sitt månadsmagasin Diego i huvudtidningen. Därmed ökade upplagan från 30.000 till 130.000 ex.

Diegos första nummer, som utkom 2005. För att klara distributionen, som kräver vikning, minskade tidningen sidantal och gick upp något i format. Men nu skrotas alltså Diego helt.

- Ja, det stämmer, säger Gunilla Herlitz.

Varför?

- Anledningen är att annonsförsäljningen inte har varit tillfredställande. Samtidigt gör den vikande annonskonjunkturen knappast saken bättre.

Fyra personer jobbar i dag med Diego. Alla ska fortsätta på Dagens Industri, enligt Gunilla Herlitz.

Diego kommer att utkomma med ytterligare två utgåvor.

Dagens Media har varit i kontakt med redaktören Kristofer Steneberg. Han hänvisar alla frågor till Gunilla Herlitz.

- Beslutet är ledningens och jag har full respekt och förståelse för det, säger han.

Ska du vara kvar på DI?

- Jag har inga andra planer.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.