Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

di.se inför klickgaranti

Publicerad: 26 Augusti 1999, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Affärssajten di.se erbjuder nu sina bannerannonsörer klickgaranti. Hittills har man bara diskuterat möjligheten med mediebyrån CIA men Dagens Industris annonsdirektör Sören Sunmo berättar att man nu går ut officiellt och lovar klickgaranti.


- Vi vet mycket väl hur bannerannonseringen på di.se fungerar så därför tar vi

nu ytterligare ett steg och garanterar våra annonsörer 1,5 procents respons,

säger Sunmo.

Klickgarantin erbjuds annonsörer som lägger större pengar på bannerannonser på

di.se. Enligt Sunmo handlar det om kunder som köper 150.000 exponeringar eller

mer. I rena pengar betyder det 75.000 - 125.000 kronor eller mer. Nås inte

responsen på köpt bannervolym får annonsören fortsätta sin annonsering till

resultatet är uppnått.

Samtidig passar di.se på att införa ett nytt annonsformat. Det nya formatet är

en helsides "interstitial" som läggs 4 - 5 sekunder på hela förstasidan inför

en besökare.

- Men varje besökare får upp den bara en gång och vi säljer det här bara under

en vecka i månaden, säger Sören Sunmo. Priset för helsidesannonsen tror Sunmo

kommer att ligga på 300.000 kronor för en vecka.

Di.se beräknar omsätta 13 - 14 miljoner kronor i år på banners och andra

annonsformat.

Henrik Meerburg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.