Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DI och E24 oense om storleken - båda tycker de är störst

Publicerad: 29 April 2008, 13:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

E24 skryter med att vara Sveriges största affärssajt. Vdn Per Lundsjö vägrar att erkänna att DI.se har sprungit förbi - trots att siffror från Kiaindex visar ett stort gap mellan de två. - Ha ha, säger Linus Paulsson, chefredaktör på Di.se.


I stället för att hänvisa till Kiaindex, väljer Per Lundsjö att peka på den senaste internetpanelen från Orvesto.

- Där är vi störst i den senaste mätningen, och det har än så länge inte kommit någon ny. Om sedan DI.se tillsammans med Dinapengar går förbi i den som kommer, det får vi se. Men än så länge har vi störst räckvidd i antal personer, säger han.

Som Dagens Media tidigare har berättat satte DI.se besöksrekord vecka 11 med 789.000 unika besökare och drygt 17 miljoner sidvisningar. Samma vecka noterade E24 622.000 besökare och knappt 4 miljoner sidvisningar. Sedan dess har Di.se legat före.

Linus Paulsson, chefredaktör på Di.se kommenterar Per Lundsjös förkärlek för Orvestos nätpanel:

- Ha ha. Jag förstår att de vill hänvisa till dem eftersom det är gamla siffror. E24 var större under förra året.

För honom råder det ingen tvekan om att det är DI.se som nu förtjänar att kalla sig Sveriges största affärssajt.

- Det räcker med att titta på siffrorna. Vi är övertygade om att vi är större på unika besökare och vi har väldigt många fler sidvisningar. De senaste sex sju veckorna är vi långt före.

Per Lundsjö tror att E24 kommer att få fler besökare när SvD.ses nya näringslivssajt drar igång efter sommaren.

- Det kommer att bli positivt för oss, säger han.

Linus Paulsson bedömer framtiden på ett helt annat sätt.

- Det ska bli intressant att se. Det kommer knappast öka E24s storlek i alla fall, kommenterar han Schibsteds affärsoffensiv, och fortsätter:

- På sikt är jag övertygad om att vi kommer att ha ett tydligt övertag.

Unika webbläsare enligt Kiaindex.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.