Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Devote.se skaffar försäljningschef

Publicerad: 9 Maj 2011, 11:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Wyatts förra försäljningschef Johan Roswall tar över säljet på Devote.se. ”Han känner målgruppen”, säger vd Staffan Ekberg.


Ämnen i artikeln:

StampenDevote.se

Johan Roswall tillträder en ny tjänst som försäljningschef på den Stampenägda bloggportalen.

– Vi är så pass stora och får så mycket förfrågningar att vi behöver bygga upp en egen säljorganisation, säger Staffan Ekberg, vd på Devote.se.

Säljavdelningen består i dag av tre säljare, inklusive Johan Roswall, men ska bli större. Förra året omsatte sajten 4,1 miljoner kronor.

– Målet är att mer än fördubbla omsättningen i år, säger Staffan Ekberg.

Johan Roswall lämnade tjänsten som försäljningschef på Wyatt Media Group förra året, och har sedan dess hunnit med en kort sejour på Spray Passagen.

– Jag har jobbat med Johan förut, när han var försäljningschef på Bilddagboken. Han är duktig på att ta en produkt som är stor bland användarna, men okänd bland annonsörerna och utifrån det skapa produkter som marknaden vill ha, säger Staffan Ekberg.

– Dessutom har han jobbat länge med den här målgruppen och vet vilka annonsörerna är.

Devote.se har omkring 550 000 unika besökare i veckan. I dag lanserar sajten möjligheten för bloggarna att tagga sina bilder.

– En efterlängtad tjänst bland användarna, säger Staffan Ekberg.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

StampenDevote.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.