Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Det känns vemodigt men spännande"

Publicerad: 30 Januari 2009, 07:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Per Rosvall slutar på Sveriges Mediebyråer till sommaren för att bli vd på Creative Section. "Det har varit skitkul att jobba med mediebyråerna men jag blir inte yngre och vill testa något nytt", säger han.


Efter sommaren ska Per Rosvall ägna sig åt Creative Section och tjänsten Playad. Playad är en tjänst som låter annonsörer visa reklamfilmer på ett antal större sajter, samt mäta deras effekt.

- I höst har jag gjort det här i sex år och blir inte yngre. De här killarna kontaktade mig och det lät spännande. Det digitala driver hela mediemarknaden och rörlig bild är det mest intressanta på internet, säger Per Rosvall.

Det finns en reklamtrötthet och ett reklamundvikande, säger han, inte minst gällande reklamfilm.

- Men det är när reklamfilmen är påträngande, dåligt gjord och när man inte kan styra den själv. Bra reklamfilm tycker man om, därför går folk till bion innan filmen börjar. Det intressanta med Playad är att man kan styra flödet själv och att annonsören bara betalar när någon klickar, fortsätter Per Rosvall.

Hur känns det att lämna Sveriges Mediebyråer?

- Vemodigt. Det är blandade känslor, det har varit skitroligt att jobba med mediebyråerna och grunda Media Week. Men jag är 55 år och vill göra ett sista rejält ryck.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.