Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Det är fantastiskt roligt"

Publicerad: 12 maj 2009, 08:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

För Dagensmedia.se berättar Staffan Slörner varför han byter ut militären mot mediebyråbranschen.


- Jag tycker det är fantastiskt roligt, jag har alltid varit svag för medievalsfrågorna. Vi har just nu en otroligt spännande utveckling där medievalen blir allt viktigare, säger Staffan Slörner.

På kundsidan har han senast jobbat med Carat och tidigare med bland annat Mediacom. Staffan Slörner har synts aktivt i debatten om digitala mediers framfart på mediemarknaden, framför allt i egenskap av ordförande i Sveriges Annonsörers internetkommitté Kia.

Staffan Slörner. Foto: Johan Marklund - Från augusti är det givetvis slut med det. I min nya roll är det viktigt att vara obunden gentemot medierna. Jag har aldrig tyckt att digitala medier har varit roligare än andra kanaler, men det är där det har hänt mest och utvecklingen varit mest spännande den senaste tiden.

Mediebyråer har fått utstå en del kritik för att inte kunna hantera de digitala medierna bra. Bland annat går en liten del av medieköpen i dessa kanaler genom mediebyråerna, jämfört med köpen i till exempel tv och print.

- Alla kan bli bättre på det digitala. Det gäller mediebyråer, reklambyråer och kunder.

Formellt har Staffan Slörner ingen erfarenhet från byråsidan.

- Min erfarenhet är att jag har jobbat väldigt nära mina konsulter, jag har inte känt mig som kund alla dagar i veckan utan ibland som en del av byråvärlden.

Han har sommaren på sig att sätta sig in i mediebyråvärldens viktigaste frågor. I dag vill han inte uttala sig om inriktningen för framtiden eller vad som kommer att vara viktigast för Sveriges Mediebyråer.

- Men jag anser att mediebyråerna har en otroligt viktigt roll i kommunikationsprocessen. Det är hos mediebyråkonsulterna som den stora delen av kundernas pengar finns.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.