Dentsu Aegis köper digitalbyrån DEG

Dale Hazlett och Neal Sharma på DEG, Jean Lin, global vd på Isobar, Deb Boyda, vd för Isobar i USA och Jeff Eden på DEG.

Foto: Dentsu

Byrånätverket Dentsu Aegis köper upp digitala byrån DEG i USA.

Dentsu Aegis har köpt upp amerikanska digitalbyrån Digital Evolution Group (DEG), det rapporterar Wall Street Journal. Byrån kommer bli en del av nätverkets byrå Isobar som vill vässa sina relationer med företag såsom Salesforce och Adobe. 

Prislappen landade på runt 150 miljoner dollar, enligt uppgifter till tidningen. Byrån har 300 anställda och omsätter omkring 50 miljoner dollar. 

– Vi kände att vi behövde förstärka vår handelskapacitet för att inte bra leverera digital marknadsföring utan också kapacitet inom omnichannel, säger Deb Boyda, vd för Isobar i USA, till tidningen. 

DEG:s vd, Neal Sharma, kommer fortsätta att leda byrån och rapportera direkt till Deb Boyda, skriver The Drum

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-12-19 07.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: