Dentsu Aegis är Sveriges främsta mediebyrånätverk

Nike Carlstoft, chief operating officer på Dentsu Aegis Sverige.

Foto: Janne Næss

Dentsu Aegis Network är Sveriges främsta mediebyrånätverk enligt Recmas årliga rapport: ”Det känns fantastiskt att rankas som etta”, säger Nike Carlstoft, COO, Dentsu Aegis Sverige.

Dentsu Aegis rankas som Sveriges främsta mediebyrånätverk 2018. Detta enligt analysföretaget Recmas årliga rapport, vars syfte är att utvärdera mediebyråbranschen för att hålla annonsörer uppdaterade vid valet av mediebyrå. 

I den tidigare mätningen låg OMG i toppen.

– Det är fantastiskt att som nätverk rankas etta i Recmas undersökning. Det är ett målmedvetet och fint samarbete som ligger till grund för resultatet. Alla våra byråer, kunder och vinster har varit bidragande till framgången, säger Nike Carlstoft, COO på Dentsu Aegis Sverige, i ett pressmeddelande. 

Dentsu Aegis byråer Carat och Vizeum står sig även starka bland de svenska konkurrenterna. Carat försvarar sin titel som Sveriges främsta mediebyrå 2018. Systerbyrån Vizeum är näst bäst i Sverige när det gäller konkurrenskraft. 

– 2018 var ett viktigt år för oss på Vizeum. Vårt arbete resulterade i att många nya kunder valde oss som mediebyrå, bland annat Burger King, Netonnet och Uniqlo, säger Ebba Kilman, vd på Vizeum Sverige, i pressmeddelandet. 

I Recmas undersökning utvärderas 14 globala mediebyrånätverk i 46 länder. Byråerna mäts utifrån flera olika kriterier, bland annat stabilitet, kundportfölj, struktur, kompetens, kundvinster och konkurrenskraft.

John Söderberg

Reporter

Publicerad 2019-03-11 15.06

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: