Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Debenhams gör premiär i radio och dagspress

Publicerad: 4 April 2002, 06:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Reklambyrån Thörn & Täckenström får uppdraget att lansera det brittiska varuhuset Debenhams i Stockholm. Redan i slutet av april drar första kampanjen igång.


- Dels hade vi ett fantastiskt fint samarbete med Thörn & Täckenström när jag var vd på MQ. Dels har de en gedigen erfarenhet av marknadsföring och positionering av varuhus, de har jobbat både med NK och Pub. Dessutom har de gedigen kompetens inom detaljhandel, säger varuhuschef Åke Hellqvist på Debenhams.

Varuhuset öppnar den 1 oktober, men redan 20 april drar den första kampanjen igång. Under två veckor ska Debenhams använda dagspress, radio och vepor på sitt hus vid Drottninggatan för att rekrytera säljare, dekoratörer och administratörer för order och inköp.

- Radio är kanske lite udda i rekryteringssammanhang. Radiodelen är en kombination av att dels allmänt höja ljudnivån för Debenhams. Genom att jobba med vepa, tidningar och radio får vi en stor stöt under våren under sammanlagt två veckor så att det börjar snackas om Debenhams på stan.

Ingen marknadsorganisation är aktuell för rekrytering ännu.

- Jag ska sköta marknadsföringen själv till en början, säger Åke Hellqvist.

Debenhams ska anlita både medie- och pr-byrå. Vilka är dock inte bestämt ännu.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.