Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Debatt

Fredric Thunholm: ”Helkonstigt, Calle Schulman”

Fredric Thunholm på Wavemaker är inte imponerad av Calle Schulmans debattinlägg där han jämför mediebyråerna med avokadobranschen.

Publicerad: 21 Oktober 2019, 06:30

Underhållande läsning, men lite konstig på en branschsida, tycker Fredric Thunholm om Calle Schulmans debattext om mediebyråerna.


Reklamaren Calle Schulman skriver i en ”debattartikel” i Dagens Media att han gillar avokado (även om dom är dyra) och tycker att mediebyråer är mossiga. Det är lite slappt svepande anklagelser mot tv, mediebyråer samt anekdoter från olika möten.

Jag skriver ”debattartikel” med citationstecken runt, för det är ju inte riktigt är en sådan. Istället är det ett slags introspektiv text om vad Schulman tror att en mediebyrå är. Underhållande läsning, men lite konstig på en branschsida. Jag vet inte riktigt vilka mediebyråer som Schulman har råkat ut för, med ”digitala alibin”. Men det låter helkonstigt.

Det här är en opinionstext publicerad på Dagens Media.

Åsikterna som uttrycks i artikeln står skribenten/skribenterna för.

På Wavemaker vann vi precis Youtube Works för Nivea, i kategorin ”Bästa inslag av YouTube-kultur”. Våra branschkollegor Carat, tillsammans med Åkestam Holst, vann Grand Prix i samma tävling för Ikea och deras Irresistibly pointless trueview. Så någonting tror jag att vi som bransch har snappat upp.

Och om inte det räcker för att övertyga Schulman om vår digitala kompetens, så ska jag bjuda på ett riktigt life hack: Med söktjänsten ”Google” hittade jag 6-pack avokado för 49 kronor hos Willys. Superbilligt!

Fredric Thunholm

Head of creative strategy, Wavemaker

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.