Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Debatt

Därför behåller PHD specialisterna under samma tak

Publicerad: 24 Mars 2020, 06:28

Robin Leijonhufvud är digital transformation officer och head of impact media på PHD.

Byrånätverk centraliserar sina specialister men PHD:s Robin Leijonhufvud argumenterar för att en motsatt strategi är att föredra.


Ämnen i artikeln:

PHD

Nyligen har ännu ett internationellt nätverk kommunicerat att de centraliserar sina köp och teamplanering till flera byråer i ett. Visst har de sina skäl att göra ett sådant drag, men eftersom jag personligen har erfarenhet från flera konstellationer, inklusive denna, har jag en stark åsikt om vad jag tycker fungerar bäst, för såväl team som kund. 

Här är fem skäl till varför vi tror på vår setup: 

1. Alla i teamet måste förstå kundens affär 

En framgångsrik relation med kunderna är baserad på ett långsiktigt partnerskap. Varje medlem i teamet, inte enbart den kundansvarige, måste förstå kundens verksamhet. När alla förstår vad som är den verkliga utmaningen kommer innovativa lösningar naturligt.  

2. Ett agilt arbetssätt leder till resultat och kreativitet 

Optimering av en kampanj ska inte leda till enbart mer administrativt arbete. När alla specialister sitter samlade tillsammans med kunden blir det lättare att optimera en kampanj mot en generering av högre effekt. Alla arbetar mot samma mål – med ”one source of truth” - för att leverera de bästa resultaten för våra kunder.  

3. Ett engagerat team bygger kultur 

Varje medlem i teamet ska ha möjlighet att göra förändringar. Vi tror på att ge varje individ chansen att påverka våra kunders affär genom att ge dem ansvar och verktyg för att lyckas. 

Det är mycket svårare att bygga företagskultur om det finns flera företag inom företaget med olika chefer och mål. 

En perfekt blandning av tydliga mål, förtroende och ansvarskänsla inom teamet samt ett stort fokus på att investera i varje enskild individ är i vårt perspektiv viktiga ingredienser för att bygga och bevara en stark kultur. 

4. Förenklar en komplex process 

Vi tror på enkla och tydliga processer som minimerar risken för att information tappas mellan stolarna. Tydligheten gör det lättare och mer effektivt att arbeta ​​så att våra anställda och kunder kan fokusera på saker som kommer att förbättra affären.  

5. Transparens en förutsättning för att säkerställa ett framgångsrikt samarbete 

Ju mer uppdelat ett företag är desto svårare blir det att hålla god transparens inom organisationen. Vi jobbar enligt följande: ingen dold agenda, ingen tid som slösas på intern administration, ett kontinuerligt flöde av data och information där alla i teamet, såväl kund som byrå, arbetar för samma ändamål – att ge mervärde till våra kunders affär på kort och lång sikt.  

Robin Leijonhufvud, digital transformation officer och head of impact media

Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.