Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

De vann Bonnier sales awards

Publicerad: 21 Mars 2011, 07:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Tre glada själar jublade när de bästa säljarna korades på Bonnier sales awards i helgen.


Ämnen i artikeln:

Bonnier

Det var i lördags galan gick av stapeln i Stadshuset. Tre vinnare skulle koras bland totalt 12 finalister.

Först ut var kategorin "Rookie of the year" där Julia Forsberg på Bonnier Publications Sverige, tog hem segern och 3 000 euro.

I motiveringen kan man bland annat läsa att "Julia Forsberg's ödmjuka attityd, stora energi och iver att lära sig nya saker ledde till en exceptionell prestation i år."

– Det känns helt otroligt att vinna. Jag har aldrig varit i Stadshuset förut, bara sett det på tv, och det känns väldigt speciellt att få komma hit vid ett sådant här tillfälle, säger hon i ett pressmeddelande.

Kategorin "Sales Manager of the year" vanns av Trond Juliussen från norska Bonnier Media med motiveringen "med ett kreativt sinne och en villighet att låta andra blomstra är juryn förbluffade över hans prestation under 2010". Prispotten var på 10 000 euro.

– Det har varit en fantastisk kväll och segern betyder så mycket, den ger mig hopp och inspiration att fortsätta kämpa på 2011. Prispengarna ska jag använda till en skön och avkopplande semester med familjen i sommar, säger Trond Juliussen, i ett pressmeddelande.

Den tredje kategorin "Field Sales representative" vanns av Johan Hedquist på TV4, som även han fick 10 000 euro. I motiveringen kan man bland annat läsa att: "med nära 500 kundmöten under 2010 har juryn svårt att förstå när Johan har tid att sova".

– Jag är inne på mitt tjugofemte år inom annonsering, och det här är ju ett underbart sätt att få jubilera på! Det har varit ett personligt mål för mig att vinna Sales Awards, och det känns helt otroligt att jag får stå här nu, det hade jag inte väntat mig, säger Johan Hedquist i ett pressmeddelande.

Förutom själva galan hölls också ett seminarium på Berghs School of Communication där rektor Pär Lager föreläste om om trender inom marknadsföring och annonsering.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Bonnier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.