Nyheter
De väljer Britney Spears-storys före världsnyheter
Publicerad: 23 september 2008, 07:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40
Kvällspressutmanaren på nätet, Nyheter24, startar den 30 september med en 20 man stark redaktion och ett koppel av bloggare kopplade till sajten. Sajtens grundare Douglas Roos och Patrik Sandberg är i dagarna ute och presenterar Nyheter24 för medieköpare.
Rvd
Rolf van den Brink
Nyheter24 siktar på att nå en räckvidd på 50.000-100.000 unika besökare per vecka före årsskiftet.
Sett till annonserbjudandet ska Nyheter24 ha ett liberalt erbjudande. Bland annat ska annonsörer kunna köpa ord i den redaktionella texten. På grundarnas önskelista står annonsörer som Absolut och Nike.
Frågan är vad de bjuds på för annonsmiljö? Klart är att Nyheter24 definierar sig som en nyhetstabloid. Redaktionen ska ägna sig åt lättsamma nyheter och står valet mellan en världshändelse och en nyhet om Britney Spears, är det Britney som redaktionen ska välja. Bilderna blir viktiga på Nyheter24.se. Varje artikel ska ha ett flertal bilder.
Grundarna vill inte berätta vem som ska bli chefredaktör för sajten. De vill hålla det mediela intresset för lanseringen uppe.
- Vi tänkte släppa lite nyheter fram till starten, säger Patrik Sandberg till Dagens Media.