Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

De utser Årets säljorganisation

Publicerad: 5 Februari 2009, 06:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Sveriges Mediebyråer släpper Stockholm media awards jurygrupper för kategorierna Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation.


Femårsjubilerande Stockholm media awards arrangeras i samband med StockholmMediaWeek den 6 och 7 maj 2009 på Rival i Stockholm.

Precis som i Reklamförbundets tävling Guldägget väljer man att släppa ett par jurygrupper i taget. Nu är listan på personerna som ska utse Årets säljorganisation och Årets branschpersonlighet oficiella.

I kategorin Årets säljorganisation prisar juryn "säljorganisationer inom medieföretag som har skapat stor nytta för sina annonsörer och deras mediebyråer. För att nomineras i kategorin ska man som säljorganisation ha utfört sina uppdrag på ett effektivt och kundvänligt sätt".

2007:s vann MTG Radios säljorganisation.

För att bli Årets branschpersonlighet ska man ha "varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och ha flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden".

Förra året kammade Jan Scherman hem priset.

Jury för Årets Branschpersonlighet 2009:Kristin Djerf, Dagens MediaCarin Fredlund, Dagens Industri/Nota Bene MediaOlle Lidbom, Vassa EggenPeter Willebrand, Resumé

Jury för Årets Säljorganisation 2009:Ola Bergström, OMDJimmy Bolander, MediaComTorbjörn Larsson, Mindshare SwedenMaria Malm-Sanchez, Initiative Universal MediaLiv Sjödin, Starcom

StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå, Årets Säljorganisation och Årets Branschpersonlighet

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.