Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

De tar hem Sonys nordiska pr-konton

Publicerad: 7 maj 2009, 13:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Sony har involverat över 80 byråer när de letat nya pr-partners i Norden och Baltikum. Nu är det klart vilka som kammande hem uppdragen.


Sedan 2005 har Sony arbetat med Släger Kommunikasjon som pr-byrå i Norge. Byrån fick i mars uppdraget att leda upphandlingen av pr-byråer i övriga Norden och Baltikum. I Sverige står det nu klart att Hero Kommunikation får uppdraget, både för Sonys konsument- och b2b-del, i kamp med 21 andra byråer.

-Pr handlar om personliga relationer och vi tror att en liten byrå kan ge det stora engagemang som behövs, säger Carolina Anestam, vd på Hero Kommunikation.

I Danmark gick uppdraget till Press Office för Sony konsument och Per Raahauge för Sony Professional. Taitomylly tog hem uppdraget i Finland och PR Stils ska sköta pr-uppdragen i Baltikum.

Arbetet för Hero påbörjas redan på måndag, något slutdatum för kontraktet finns inte. För byrån blir Sony bland de största kunderna.

- Det här är nytt för Sony också, de har tidigare jobbat med en konsult inhouse, men vill nu samordna pr-arbetet nordiskt, säger Carolina Anestam.

Enligt henne är det här den femte upphandlingen i rad som byrån varit med i som de också har vunnit. På kundlistan finns även Jetpak och LRF. Carolina Anestam utesluter inte att byrån ska öka antalet anställda.

- Vi är fem otroligt duktiga människor nu, jag tror att vi behöver växa men det handlar väldigt mycket om att hitta rätt personer så vi växer försiktigt.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.