Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

De sponsrar Let's Dance

Publicerad: 8 Januari 2009, 05:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Let's Dance har tre nya huvudsponsorer den kommande säsongen. Av förra årets sponsorer är det bara SB12 som är kvar.


På fredag är det säsongspremiär för TV4:s fredagsunderhållning Let's Dance, med SVT:s Elisabeth Höglund, bloggdrottningen Isabella "Blondinbella" Löwengrip och Efterlyst-profilen Hasse Aro bland deltagarna. Förra året sågs finalen av 2,7 miljoner tittare. Då var huvudsponsorerna Antula Healthcares varumärke SB12, Com Hem, Ellos och Blocket.

Av dessa har endast SB12 valt att fortsätta. Nya huvudsponsorer är Viking Line, som var partner förra året, Markslöjd och IVT Värmepumpar.

Inför säsongen har TV4 höjt priserna med omkring 10 procent. Sponsorerna betalar 3,3 miljoner kronor för grundpaketet, som består av billboards, webb, associationsrätt och hospitality, i form av bland annat biljetter och sponsormiddagar.

- Utöver det aktiveras rättigheterna på olika sätt i samarbete med de enskilda sponsorerna. Viking Line anordnar till exempel Let's Dance-kryssningar, säger John Sjölund, försäljningschef för koncept på TV4.

Enligt John Sjölund har det inte varit svårare att attrahera sponsorer inför den kommande säsongen, trots höjda priser och finanskris.

- Intresset har varit stort. Vi har inte märkt av några svårare tider på våra starka sponsorformat, som Let's Dance. Årets säsong är slutsåld.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.