De kan vinna Gyllene Hjulet

Gyllene Hjulets vinnarstatyett.

Hela 68 bidrag är nominerade i eventtävlingen Gyllene Hjulet. Flest vinstchanser har Passion Lab.

Förra året norpade reklambyrån Pool åt sig flest priser på Gyllene Hjulet. Nu släpps årets nomineringar, men något bidrag från Pool finns inte med på listan.

Bra vinstchanser har däremot Passion Lab, som har sex nomineringar, Jung Relations med fem, Håkanson United och Brand Union med fyra nomineringar vardera. 

Som Dagens Media tidigare har berättat ska årets gala, den 11 april, ledas av skådespelaren Emma Molin

Här är alla nomineringar

Årets Bästa Sponsring

En godare fotbollsfest – Passion Lab, ICA Sverige, King, IUM, ICA Reklam och NeH

Ramboll Stockholm Halvmarathon 2018 - Ramboll Sverige, Marathongruppen och Creative Meetings

SHL Harry – ATG & SHL

Berg flyttar ut – Jung Relations och Svenska Spel

Matchen mot mobbning – Swedbank, Stiftelsen Friends, Brand Union och Prime

 

Årets event B2C

PDXCON – Onemotion IMC och Paradox interactive

IKEA Gatuköks-turné 2018 – Le Pacte

Örebrokompaniet och spökstaden Örebro – Nordic Arena Group

SMÖR - en gourmetkrog i kioskformat – Jung Relations och Arla

Försvarsmaktens Flygdag 2018 – Minnesota Communication, Försvarsmakten, Volt och PHD

 

Årets event B2B

Just Arrived - Vi är här nu – PS Communication

ASF Forum – Atea

Nordic Contact Lens Forum (NCLF) – Nine Yards

Den Enda Frukosten – Ciceron Group (Ciceron International)

Bisnode Unleashed – Bisnode Sverige

 

Årets Samhällsengagemang

#Väntainte – Håkanson United, City Gross AB, More PR och Jontefonden 

Med kniven mot strupen – Eventyr

Matchen mot mobbning – Swedbank, Stiftelsen Friends, Brand Union och Prime

Loka Heroes – Håkanson United, Loka och Svenska Basketbollförbundet

Just Arrived – Vi är här nu - PS Communication

 

Årets Rättighet

Vasaloppet – Vasaloppet

Hammarby Fotboll  – Hammarby Fotboll

Elitfotboll Dam – Passion Lab, Elitfotboll Dam och Spring Media

Svenska Basketbollförbundet – Svenska Basketbollförbundet och Håkanson United

Försäsongens Mästare – Storyplay och Svensk Elithandboll

 

Lokala Rättighet

Bajen Bar – Hammarby Fotboll, Pack Train och IK Stockholm

Sista striden eller ”När hockeyn kom till byn” – ATG & The Lightnings

Försäsongens Mästare – Storyplay och Svensk Elithandboll

 

Årets Expo

T-emballage – PEN interiör

Sveba Dahlen – Ratius Mässbyrå

Svenska Fönster Nordbygg – Sture Exhibition & Events och Svenska Fönster

Norrlands Ljus Stay out West – Onemotion IMC

Scania Service Design Concept – PS Communication, Scania och Kapa Produktion

 

Årets Endorsement

Berg flyttar ut – Jung Relations och Svenska Spel

Uppvarvningen – Welcom och Idéform

ATG Drömfond – utveckling av ambassadörskap – ATG, Kanal75 och ATG inhouseateljé

Tele2 Arena Challenge – UMG, Tele2 och IK STHLM

Gunde Svan, Preem och Vasaloppet - ett dynamiskt samarbete – Preem, Vasaloppet, Spoon samt Forsman & Bodenfors

 

Årets långsiktiga

Meet The World – SKF och Gothia Cup

Henke & Shoulders – Jung Relations och P&G

Maker Tour-programmering i skolan – Tekniska museet

BonnierHoops – Håkanson United, Bonnierförlagen och Svenska Basketbollförbundet

SJ - WOW – Passion Lab

 

Årets Internationella

Lag-VM i bordtennis 2018 i Halmstad – Destination Halmstad och Svenska Bordtennisförbundet

COCA-COLA VM 2018 ”Get ready for World Cup 2018 Sweden” – Isobar, MKTG, Carat och UMG

Electrolux PUREf9 Global Launch – MKTG Sverige, Blue Lemon Consulting och Electrolux

Glashuset i Öknen – The Pozo Graviz & Partners Communication

Meet The World – SKF och Gothia Cup

 

Årets Interna Event

Into the wild – Occasion och Grant Thornton

Togetherness - Made by you – Nine Yards och AniCura

Academic Work Family 20 år – Eventyr och Academic Work 

Janssen Swimrun – SpringConf

SEB Vision Refresh – Minnesota Communication och SEB

 

Årets Kreativa Lösning

Simpendla – Passion Lab och ICA Sverige

The Box Experience – Eventyr och Academic Work

Oddset – The Janne Walk - Perfect Fools och Svenska Spel Sport & Casino

Arenans Barn – Swedbank, Brand Union, Stiftelsen Friends och Prime

Svartklubben – Passion Lab, Åbro Bryggeri, AIK Fotboll och Post Sthlm

 

Årets Hantverk

Svenska Fönster Nordbygg – Sture Exhibition & Events och Svenska Fönster

Transparenta Toan – Minnesota Communication och Atea

Oddset - Den svensk-iranska matchtröjan – Perfect Fools och Svenska Spel Sport & Casino

Arenans Barn – Brand Union

Samsung Slush – Onemotion IMC

 

Årets mest Innovativa Koncept

Simpendla – Passion Lab och ICA Sverige

Berg flyttar ut – Jung Relations och Svenska Spel

ShapeRunner – Ramboll Sverige, Garbergs Creative Collective och Marathongruppen

PU:REST – en öl bryggd på återvunnet avloppsvatten - BCV

Samhällsmatchen – Hammarby Fotboll, Pack Train och IK Stockholm

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2019-03-07 06.49

Dela artikeln: