Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

De kan vinna Gyllene Hjulet

Publicerad: 25 Februari 2009, 08:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Metro och Schibsteds lansering av "Dawn till Dusk" ­ där mediebyråmedarbetare skrämdes med monstermasker kan bli "Årets mest kreativa lösning". Här är alla nominerade till Gyllene Hjulet.


Lanseringen av "Dawn till Dusk" är ett av fem nominerade bidrag i Gyllene hjulets kategori "Årets mest kreativa lösning".

Iklädda monstermasker dök personal från produktionsbolaget It´s Showtime upp på Scream, IUM och Starcom.

Läs mer i Dagens Media nummer 4. På en av mediebyråerna blev en kvinna så skrämd att Metros säljchef och projektledaren på Scholz & Friends fick återvända med ursäkter och blommor.

- Hon blev skraj och vi fick tala henne till rätta, förklarade Christian Quarles.

Lanseringen har nu nominerats i kategorin "Årets mest kreativa lösning" i sponsor- och eventföreningens tävling Gyllene Hjulet.

- Det är vår populäraste kategori, där flest bidrag kommit in, säger Maria Guggenberger, vd för sponsor- och eventföreningen.

Förutom "Årets mest kreativa lösning" ska vinnare i ytterligare sex kategorier koras den 24 mars. Totalt har 114 bidrag skickats in till Gyllene hjulet. Här är alla nominerade:

EVENT B2B• Bodén & Co Kommunikation och Posten Meddelande för Guldlådan 2008• Baluba Event och Danske Bank för Sverige Möte 2008• Dream Communication och Graffman Företagsledning & Utveckling för Magiska Gotland på turné! • American Express Group & Events, Creative Events och LRF för LRF-dagarna• Fieldwork och Telenor för Telenor City by City

EVENT B2C• The Fan Club och Sydsvenska dagbladet för Ta semester från semestern• United Media Group och Philips Consumer Lifestyle för Oasis of Light - Light when you need it!• Fredag och Metro för Metro Global Photo Challenge• PS Communication och Unilever Sverige för Becel - ge oss fem minuter…• DIF, Prime PR och Adidas för Fotbollsmodet

PUBLIKA EVENT• Sveriges Radio och Sveriges Television för Musikhjälpen 2009Bodén & Co och Fortum för Fortum Almedalen - Full tank 7 kr• United Media Group och Philips Consumer Lifestyle för Oasis of Light - Light when you need it!• PS Communication och A Non Smoking Generation för Deception by Marlboro• Edelman och Batteriinsamlingen/Naturvårdsverket för Batteriåtervinning - att gå från varför till var?

SPONSRING B2B • SEB för Dagens unga gör skillnad för SEB:s ledare • S&B och DHL Express för DHL Football Delivered • PS Communication och Ericsson Racing Team för Ericsson on Board• S&B och Samsung Electronics Nordic för Samsung True to Golf • Leeman & af Klercker Sponsor Communication och ÅF för ÅF Golden League

PUBLIK SPONSRING • Fortum för Fortums belysningsprojekt - Lys upp Telia för Go08 Stureplan • Sportbladet, PS Communication och Diablo Marketing för Heja Sverige • Louder och LG Electronics för LG Winter Jam • Futurniture och IKEA för Stora värmeljusjakten

SPONSRING B2C • Norrlands Guld, Håkanson United, Starcom, Svenska Fans.com, DIF, IFKG, HIF och MFF för Guldkontrakt med Norrlands Guld• United Media Group och Telia för Spela fotboll online • Minnesota Communication och Svenska Spel för Svensk Hockey vinner på Svenska Spel • I Branding, Spotlight PR och Tele2 för Tele2 - Huvudsponsor av Idol• United Media Group och Telia för Telia på DreamHack 2008

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING• Prime PR och Adidas för Black at Heart • Scholz & Friends Stockholm, Metro och Aftonbladet för Dawn till Dusk • Norrlands Guld, Håkanson United, Starcom, Svenska Fans.com, DIF, IFKG, HIF och MFF för Guldkontrakt med Norrlands Guld• The Fan Club och Sydsvenska dagbladet för Ta semester från semestern• PS Communication och Telia för Telia i fjällen - Rockgondolen

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.