Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

DDB letar talang utanför ankdammen

Publicerad: 4 juni 2009, 04:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Reklamcommunityt Mypitch inleder ett samarbete med den prisbelönta reklambyrån DDB. "Det betyder otroligt mycket för oss", säger Fredrik Wigge, vd på Mypitch.


Fredrik Wigge sade i början av 2008 upp sig från sitt jobb som marknadschef för OKQ8 för att jobba med Mypitch. Sajten är ett community där företag kan ladda upp briefer och sedan få in kreativa förslag från hela världen.

Nuinleder Mypitch ett samarbete med den prisbelönta reklambyrån DDB Stockholm.

- Det känns skitkul. Att Sveriges mest kreativa byrå vill jobba med oss är jättestort, säger Fredrik Wigge.

Till en början ska DDB genom Mypitch göra det möjligt för alla att visa upp sitt arbete för byrån. De så kallade "mappvisningarna" brukar vanligtvis vara förbehållet elever från ett litet antal prestigeskolor.

- Vår bransch upplevs nog många gånger som en svårtillgänglig klubb. Vi på DDB Stockholm tror på att leta kompetens utanför den "lilla ankdammen". Vi tycker många gånger att vår bransch är alltför elitistisk, likformig och stockholmscentrerad, säger Andreas Dahlqvist kreativ chef på DDB Stockholm, i ett pressmeddelande.

Den som är sugen på att visa upp sin kreativa kompetens ska kunna ladda upp sina arbetsprover på ddb.mypitch.com.

Ambitionen är även att en lärling, som under sex månader får chansen att visa sin talang på DDB, ska kunna hittas via Mypitch.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.