fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

DDB blir sponsringsbyrå

Publicerad: 12 september 2008, 12:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40

DDB har rekryterat Sponsrings- och eventföreningens förra marknadschef till nya affärsområdet DDB Live.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Yvonne Ericsson Sponsrings- och eventföreningens förra marknadschef Yvonne Ericsson rekryterades till DDB i augusti för att bygga upp ett affärsområde inom sponsring och event, DDB Live.

- DDB breddar sitt erbjudande för att bli en fullservicebyrå. Sedan tidigare finns ju webbbyrå, dm-byrå och affärsområdet health care. Med DDB Live ska vi hjälpa kunderna sponsring och event på ett strategiskt plan, säger Yvonne Ericsson.

Till att börja med ska Yvonne Ericsson jobba med DDBs befintliga kunder, som Trygghansa, Arla och McDonalds.

En del har ju redan sponsringsbyrå. Ska DDB ersätta dem?

- Vi ska inte vara konkurrenter med de befintliga byråerna, utan snarare ett komplement. Vi vill hjälpa kunden att tänka event och sponsring så tidigt som möjligt i processen. Men om någon kund vill ha hjälp med genomförande så kan vi göra det också.

Yvonne Ericsson lämnade Sponsrings- och eventföreningen i januari och har sedan dess varit sponsringsansvarig på Trygghansa.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev