Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Daytime värvar från Hammarby

Publicerad: 17 Mars 2015, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Gustaf Grauers blir marknadschef på spelinformationsföretaget Daytime Media House.


Ämnen i artikeln:

Hammarby

Daytime Media House, som levererar information om sport och planerar att expandera internationellt.

Som ett led i det arbetet rekryterar Daytime nu Hammarbys förra sportchef Gustaf Grauers, som får rollen som företagets nya marknadschef.

Han slutade på Hammarby 2013 och har sedan dess jobbat med olika konsultuppdrag. Tanken är att Gustaf Grauers ska utveckla samarbetet med andra mediehus och Svenska Spel och ATG.

– Jag har varit inne en vecka och håller på att sätta mig in allt. Det är ett piggt och offensivt företag som ligger i framkant, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Allt flyttas ju nu till det digitala och det har varit en utmaning, precis som för andra branscher, att lyckas ta betalt. Men det har Daytime lyckas med, vilket känns bra.

Vad kan du tillföra Daytime?

– Jag är ju ödmjuk inför rollen eftersom jag inte arbetat som marknadschefs förut. Men jag hoppas att jag ska vara en bra kontaktperson för kunderna och en god representant för Daytime.

Vad finns det för likheter med att jobba med ett lag och jobba med att sälja spelinformation?

– Både fotbollssupportrar och traventusiaster har en väldigt stor passion för sitt intresse och är ofta väldigt pålästa. Det tycker jag är roligt, säger han och fortsätter:

– Även om det är mycket som är nytt så känner jag mig väldigt hemma i sport och spel. Det här är jättekul.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Hammarby

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.