Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dax.se vill bli Lunarstorm för 50+

Publicerad: 30 Januari 2007, 04:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Sajten Dax.se har som mål att bli ett Lunarstorm för folk över 50 år. Grundarna siktar på 30.000 medlemmar det första året.


En reklamkampanj för sajten har redan dragit igång, med det första införandet i Ica-Kuriren i förra veckan. Dessutom rullar banners på exempelvis MSN.

Dax.se innehåller bland annat intervjuer och reportage, en community samt en dejtingtjänst. Dessutom har en expertpanel satts samman för att svara på besökarnas frågor. Idag utgörs panelen av kostexperten Margareta Tamm, inredaren Pia Erixon, pensionsexperten Eva Adolphson, privatekonomen Ann-Sofie Magnusson, advokaten Torgny Lebenberg och stylisten Hedvig Andér. Dessutom finns en resepanel.

- Vi ser en stor potential. 50 plus är den enda åldersgruppen där internetpenetreringen ökar kontinuerligt, säger Elisabet Garcia, redaktionschef på Dax.

Medlemskapet kostar från 33 kronor per månad. Inom ett år ska Dax.se ha 30.000 medlemmar och 100.000 besökare i månaden. Inom två år är målet 50.000 medlemmar. Sajten ska också generera inkomster via samarbeten, men Elisabet Garcia vill inte avslöja vilka företag som Dax jobbar med.

- Det är stora företag som ser vår målgrupp som intressant.

Än så länge har sajten inga annonser, men planer finns på att ta in annonsörer. Idag arbetar fem personer med Dax på hel- och deltid. Bakom sajten står bolaget Daxnet. Vd är Kari Rasmuson.

Elisabet Garcia vill inte uppge hur mycket företaget ska omsätta.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.