Nyheter
Därför väljer Mio bort tv
Publicerad: 3 september 2008, 04:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
Förra årets katalogsläpp från möbelkedjan Mio följdes av en tv-kampanj av Garbergs. Den här hösten blir det ingen tv-reklam. Avgående marknadschefen Nanna Hedlund förklarar varför.
- Det blir ingen tv i höst, och vi får se hur det blir framöver. Vi testar andra kanaler nu för att få en snabbare koppling till butikerna. Tv är ett långsamt medium, det är inte den mest säljdrivande kanalen, säger Nanna Hedlund, som lämnar Mio för Kicks i oktober.
Säljdrivande marknadsföring är viktigare än varumärkesbyggande för Mio just nu.
- Kännedomen om Mio är god och preferensen är hög. Därför kan vi välja bort tv ett tag och ta lite nya grepp.
Istället är dagspress och dm de främsta kanalerna för Mio i samband med årets katalogsläpp. Katalogregistret ska användas mer för andra utskick mer än tidigare.
- Vi går tungt i dagspress med ett nytt manér och jobbar vidare som förut med populärpress. Det nya barn- och ungdomssortimentet marknadsförs med ibladning i populärpress.
Mios mediebyrå är Starcom.