Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 9 Januari 2009, 09:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24
För IVT Värmepumpar är programsponsring ett kostnadseffektivt sätt att få mycket uppmärksamhet bland husägare. Ikväll sponsrar företaget Let's Dance. <b>Se sponsringsfilmen.</b>
Det har blivit mycket programsponsring för IVT Värmepumpar i höst. Företaget sponsrar även Körslaget och har tidigare sponsrat humorprogrammet Fredag hela veckan.
- Sponsringen är ett kostnadseffekt sätt att få uppmärksamhet jämfört med reklamfilmer. Med Let's Dance når vi brett, programmet ses av många familjer och vänder sig inte till en specifik åldersgrupp, säger marknadschefen Lars Gyllander.
Han räknar med att kännedomen har ökat till följd av programsponsringen, men än har effekten av sponsringen inte analyserats.
- Många påpekar att de lagt märke till oss. Vi planerar att undersöka kännedomen nu när vi har gått tungt i tv en period.
Det kostar 3,3 miljoner kronor att vara huvudsponsor för den kommande Let's Dance. Utöver IVT sponsras säsongens Let's Dance av SB12, Viking Line och Markslöjd. Billboardfilmen är gjord av Bond Street Film.
Kristin Djerf