Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Därför går Promedias vd

Mediebyrån Promedias vd Johan Petersen lämnar bolaget i samband med hopslagningen med Mediacompany. Istället ska han dra igång ett nytt bolag i Norden.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Augusti 2011, 08:38
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:00

Ämnen i artikeln:

Group MPromedia

Det blir Mediacompanys vd Robert Magnusson som tar över som vd när Group M-byrårna Promedia och Mediacompany slår ihop sina verksamheter.

Promedias vd Johan Petersen lämnar Group M för att i september bli Nordenchef för mediatrading-företaget Media Connection som gör en satsning på Norden.

– Jag har varit på Promedia i över fyra år och har åstadkommit mycket av det jag är bra på. Det var dags för en ny utmaning, säger Johan Petersen till dagensmedia.se.

– Dessutom känns den nya produkten väldigt spännande att jobba med, fortsätter han.

Media Connection säljer bannerannonser på internationella sajter med svensk publik, baserat på målgrupp.

– Om annonsörens målgrupp är sportintresserade tjejer mellan 25 och 35 år, tar Media Connection fram ett antal internationella sajten där svenska personer ur målgruppen exponeras, säger Johan Petersen.

Företaget har funnits i de nordiska länderna i snart ett år, och har säljorganisationer på plats. Det är dem Johan Petersen får ansvar över.

– Nu är det dags att sätta fart på verksamheten i Norden, säger han.

Läs mer om sammanslagningen av Promedia och Mediacompany i DM Plus.

Ämnen i artikeln:

Group MPromedia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.