Gå direkt till textinnehållet

Därför går H&M in som partner till Lollapalooza

H&M har valt att gå in som huvudpartner för den hajpade festivalen Lollapalooza.

Foto: H&M.

Exklusiva biljetterbjudanden till klubbmedlemmar är ett av H&M:s knep för att dra nytta av partnerskapet med Lollapalooza. "Vi vill föra mode och musik ännu närmare varandra och därför tror vi att vårt samarbete blir en bra match", säger Amanda Larsson, presskontakt på H&M Sverige.

För första gången kommer den hajpade musikfestivalen Lollapalooza till Sverige och Stockholm. 

Bland artisterna som uppträder på festivalen finns världsstjärnor som Lana Del Rey, Travis Scott, Chance the Rapper och Foo Fighters. 

H&M har valt att gå in som huvudpartner för festivalen vilket bland annat innebär att alla H&M club-medlemmar kommer få chans att köpa endagsbiljetter före alla andra till rabatterat pris. 

– Stil och mode har alltid varit starkt kopplat till musik och kultur och H&M Sverige är därför jätteglada att vara partner till Lollapalooza när festivalen kommer till Sverige, säger Amanda Larsson, presskontakt på H&M, till Dagens Media. 

Hur partnerskapet kommer utnyttjas, förutom att H&M-medlemmar får förtur till biljetter återstår att se.

– Just nu är vi mitt uppe i planeringen kring vad vi kommer att erbjuda på plats på festivalen men vi ser fram emot att berätta mer om våra aktiviteter längre fram.

Hur stor investering är det här för er?

– H&M och Lollapalooza har ingått ett avtal som vi båda är nöjda med men vi väljer att inte gå in på några detaljer om det.

Vad hoppas ni få ut av partnerskapet rent varumärkesmässigt?

– Lollapalooza är en uppskattad festivalupplevelse som vi tror kommer passa och inspirera våra kunder. Vi vill föra mode och musik ännu närmare varandra och därför tror vi att vårt samarbete blir en bra match.

Det här är inte första gången som H&M teknat avtal med musikevenemang. När H&M för snart ett år sedan skulle re-lansera sin kundklubb och uppdatera e-handeln tog de hjälp av artisten Veronica Maggio. Alla H&M-medlemmar fick då möjlighet att köpa biljetter till en exklusiv spelning som gick under namnet "H&M Moments c/o Veronica Maggio". 

Dessutom har H&M varit samarbetspartner till Roskildefestivalen under 2011 och 2012. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2019-02-05 15.11

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: